Τρίτη 5 Ιανουαρίου 2010
Ανοιχτή επιστολή προς τον Δήμαρχο Αθηναίων
Λιγότερο από ένα χρόνο πριν από τις δημοτικές εκλογές, στις οποίες δήλωσε οτι θα θέσει υποψηφιότητα “ότι και να συμβεί”, ο Δήμαρχος Αθηναίων Νικήτας Κακλαμάνης εξαγγέλλει και προχωρεί σε αναπλάσεις, στην περιοχή του Ιστορικού Κέντρου. Πρώτα με την πεζοδρόμηση του Ψυρρή, που αντιμετωπίζεται μόνο ως κέντρο διασκέδασης και στη συνέχεια με την πεζοδρόμηση της οδού Αθηνάς. Αναγγέλει μάλιστα οτι για τα προβλήματα του Ιστορικού Κέντρου θα καλέσει και τους κατοίκους να συμμετάσχουν με τις απόψεις τους - ωστόσο δεν έχουμε υπ΄όψιν μας καμία ειδοποίηση.
Θεωρούμε οτι οι κινήσεις αυτές πρέπει να υπακούουν στις εξής γενικές αρχές:
- Τα έργα πρέπει να εντάσσονται σε ένα συνολικό πρόγραμμα που καθορίζει προτεραιότητες και που κατασκευάζονται ύστερα από πλήρεις μελέτες (κατανομή στις περιοχές με τη μεγαλύτερη ανάγκη και όχι τη μεγαλύτερη προβολή, διερεύνηση των επιπτώσεων και των ωφελειών, σχέσεις κόστους-ωφέλειας κλπ.)
- Πληροφόρηση και διαφάνεια: Είναι ανάγκη να γνωρίζουν οι δημότες, αλλά κυρίως οι Δημοτικοί και οι Διαμερισματικοί Σύμβουλοι όλα τα παραπάνω, ώστε να μπορούν να αποφασίζουν τη σκοπιμότητα ενός έργου, έναντι ενός άλλου.
- Υπάρχουν ήδη μελέτες για περιοχές του κέντρου της Αθήνας, όπως οι έξι μελέτες και η μελέτη “πλαίσιο” της ΕΑΧΑ (Ενοποίηση Αρχαιολογικών Χώρων Αθήνας), που μπορούν να αξιοποιηθούν.
- Το ιστορικό κέντρο και οι γύρω περιοχές βρίσκονται σε ραγδαία υποβάθμιση. Έχουν απόλυτη προτεραιότητα για μια συνολική παρέμβαση, που απαιτεί ασφαλώς και εμπλοκή κρατικών υπηρεσιών, αλλά και την υποστήριξη του Δήμου.
Ειδικά για την οδό Αθηνάς, που την ύμνησε και ο Μάνος Χατζιδάκις: Πρόκειται για το μεγαλύτερο εμπορικό και πολιτιστικό υπαίθριο εμπορικό κέντρο της Αθήνας. Κρεαταγορά - Ιχθυαγορά - Βαρβάκειος οπωραγορά, εξειδικευμένα καταστήματα οικοδομικών υλικών, μηχανήματα, ναυτιλιακά, εκκλησιαστικά, γκαλερί και ότι μπορεί να φανταστεί κανείς, που εξυπηρετούν όλη τη μητροπολιτική περιοχή της Αθήνας. Χρειάζεται λοιπόν ιδιαίτερη προσοχή, ευαισθησία και "τρυφερό βλέμμα" σε κάθε πρόταση ανάπλασής της.
Ρωτάμε τον κύριο Κακλαμάνη:
- Τηρείται το ΦΕΚ 693 Β΄/19-8-96 (Αριθ. 85782/5435) παρ. Β, σύμφωνα με το οποίο Γραφείο Ιστορικού Κέντρου πρέπει να είναι ενήμερο, ώστε να γνωμοδοτήσει, για οποιαδήποτε αλλαγή στην κυκλοφορία;
- Υπάρχει πολεοδομική μελέτη για την πεζοδρόμηση της οδού Αθηνάς, που θα επιφέρει μεγάλες αλλαγές στις σημερινές χρήσεις γης και θα ανατρέψει τον χαρακτήρα της περιοχής;
- Σε ποιό πρόγραμμα του Δήμου εντάσσεται η πεζοδρόμηση και η ανακατασκευή της; Γνωρίζει το Δημοτικό Συμβούλιο τους στόχους και το περιεχόμενο του έργου;
- Έχουν μελετηθεί οικονομικές, κοινωνικές, κυκλοφοριακές και πολεδομικές επιπτώσεις από το έργο; Πού θα διοχετευτεί η κίνηση Ι.Χ. και λεωφορειακών γραμμών; Πώς θα γίνονται οι μεταφορές των εμπορευμάτων;
- Πώς εξασφαλίζεται η παραμονή των υφιστάμενων εμπορικών εξειδικευμένων καταστημάτων, αφού δεν υπάρχει Π.Δ. χρήσεων γης και τα μεγάλα πεζοδρόμια θα διώξουν τα εμπορικά υπέρ καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος, δηλαδή μπαρ, κέντρα διασκέδασης κ.α. (όπως έγινε στον Κεραμεικό, στου Ψυρρή και στο Κολωνάκι), που μπορούν να καταβάλλουν μεγαλύτερο ενοίκιο;
- Έχει ληφθεί υπ’ όψιν οτι η μεταβολή του χαρακτήρα της οδού Αθηνάς μπορεί να αποτελέσει αλλοίωση της φυσιογνωμίας και της “μνήμης” της πόλης;
ΚΙΝΗΣΗ ΠΟΛΙΤΩΝ ΚΑΙ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΑΣΩΣΗ ΤΟΥ ΙΣΤΟΡΙΚΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
6 σχόλια:
Θα συνιστούσα, να μην χάνετε τον χρόνο σας, με ανοιχτές επιστολές προς κλειστά μάτια κι αυτιά.
Να με ακούτε που σας λέω...:))
Μια φορά δεν με ρωτήσατε και στο τσακ γλυτώσατε τη δηλητηρίαση...
Καλημερούδια
Χρειάζεται μία ανάσα στην Αθήνα... και όχι μόνο λόγια... υπάρχουν σημεία που έχουν χρωματίσει ολόκληρες εποχές, αντιλήψεις, πεποιθήσεις...
Κάθε τέτοια κίνηση καλή είναι... αν και τον Δήμαρχο σας δεν τον βλέπω για πολλά...
Φιλί
Η οδός Αθηνάς και οι παρακείμενες οδοί είναι μια υποβαθμισμένη περιοχή του κέντρου και σίγουρα χρειάζεται έργα. Προσωπικά είμαι υπέρ της πεζοδρόμησης κεντρικών οδών και της διευκόλυνσης της κίνησης των πεζών και των ποδηλάτων αντί των ΙΧ αυτοκινήτων. Έτσι κι αλλιώς πρόκειται για στενό δρόμο που σε ώρα αιχμής είναι πιο σύντομο να τον διανύσεις από το ένα άκρο στο άλλο με τα πόδια παρά με τροχοφόρο μέσο. Οι δε λεωφορειακές γραμμές μπορούν να υποκατασταθούν από το μετρό και επικουρικά μπορεί να δημιουργηθεί μια μικρή γραμμή τραμ πάνω στον πεζόδρομο. Το ίδιο θα μπορούσε να γίνει και στην Οδό Κυψέλης, παράλληλα με την επέκταση του μετρό προς Κυψέλη και Γαλάτσι.
Χρειάζεται βέβαια να γίνει σχεδιασμός για τα καταστήματα παραπλεύρως του δρόμου, ώστε να μην αντικατασταθούν μαζικά από καφετέριες και μπαρ όπως σε άλλες παρόμοιες περιπτώσεις, και σε κάθε περίπτωση να ληφθεί υπόψη η γνωμοδότηση όλου του δημοτικού συμβουλίου, ομάδων πολιτών και άλλων εμπλεκόμενων φορέων. Υποθέτω πως η "βιασύνη" του δημάρχου να προχωρήσει σε εξαγγελίες έργων έχει να κάνει με την προώθηση της υποψηφιότητάς του, ιδιαιτέρως καθώς δεν είναι βέβαιο ότι ο Αντώνης Σαμαράς θα τον στηρίξει.
Αγαπημένη φοράδα
Ομολογώ ότι δεν ήξερα ότι ασχολείστε με τα της γευσιγνωσίας, συντετριμμένη για δύο λόγους:
α. γιατί θα μπορούσαμε να έχουμε κάνει εξαίσιες συζητήσεις
β. γιατί θα μπορούσαμε να έχουμε γλιτώσει πλην των 50κάτι ευρωπουλακίων, την ψυχική -και γευστική- οδύνη.
Το πόσο κλειστά είναι τα συγκεκριμένα μάτια και αυτιά είναι σαφές, αλλά όπως λένε και στη Ρούμελη "αν το παιδί δεν κλάψει, δεν το βυζαίνει η μάνα". Πες, πες, κάτι μπορεί να βγει (βλέπετε είμαι πρώην διαδηλωτριόπουλο ολκής, οπότε και συνηθισμένη στα απανωτά χτυπήματα στου κουφού την πόρτα και τα παράθυρα ενίοτε)
Σας ευχαριστώ, πάντως, που με σκεφτήκατε και που ήρθατε ως εδώ, και ακόμη περισσότερο για την ευγενική σας συμβουλή (έχετε απελπιστεί κι εσείς, ε;)
Ομαλή μεθεόρτια επιστροφή στα καθημερινά, εύχομαι... :)
Οδοιπόρε μου
ποιητική ψυχή της συμπρωτεύουσας
Ο Δήμαρχός μας είναι καλός για φιέστες, χορούς, πανηγύρια, συνεστιάσεις και φουξί αστέρια στα χριστουγεννιάτικα δέντρα. Κατά τα άλλα, ταρτλά!Αν και πλεόν υπάγομαι σε άλλο Δήμο, το σωστό να λέγεται. Το κέντρο της Αθήνας είναι για κλάματα κι ο Δήμαρχος χτενίζεται. Εκεί πρέπει να μπει κάποιος που δε θα καταλαβαίνει μία. Η Μπατζελή, ας πούμε. Να αναλάβει κάποιος/α σαν αυτή, που δε θα φοβάται τη δουλειά και τη σύγκρουση και να πάρει μέτρα. Δεν είναι ακατόρθωτο και οι πολίτες του κέντρου θα συνεργαστούν στα πάντα για να αλλάξουν οι γειτονιές γιατί ο κόσμος απηύδησε πια.
Αλλά αν πονάει η κεφαλή...
Φιλί μεσημεριάτικο, ποιητή
Έτσι, don Vito μου
ποδηλατόδρομοι, πεζόδρομοι και ενίσχυση των μέσων μαζικής μεταφοράς θα τη σώσουν την έρμη την Αθήνα
(και μια καλή αποκέντρωση). Κατά τα λοιπά, πρέπει να αλλάξει η νοοτροπία της μικροπαραβατικότητας όλων μας. Πες μου ότι θέλει να ξαναείναι υποψήφιος ο Νικήτας, να φάω τις κοτσίδες μου!
Την άπειρη κακία τη θυμάσαι; Που συναντιέται προεκλογικά με τον Χρυσόγελο και τον Τσίπρα (δεν είμαι και σίγουρη) και ρωτάει τον Χρυσόγελο "εσείς δηλαδή κάνετε καθημερινά ποδήλατο;", ο Χρυσόγελος απαντάει "εδώ και χρόνια" για να λάβει το κακιασμένο "δε σας φαίνεται"!
Και μετά φταίει ο Αποστόλης ο Μπαρμπαγιάννης...κατάλαβες;
Δημοσίευση σχολίου